BBM Shopping và BBM Travel là 2 dịch vụ mới sẽ được cập nhật tại Indonesia

5 / 1 đánh giá 2.274
Một trong những dịch vụ mới được BBM thông báo tại Indonesia cho bất cứ ai dùng BlackBerry tại đây đó là cập nhật 2 dịch vụ BBM Shopping & BBM Travel tại quốc đảo này. BlackBerry thông báo sẽ lại là sự kết hợp tiếp giữ EMTEK của Indonesia với BlackBerry để thêm một số kênh mới cho người dùng đó là Shopping và Travel. Trước đó BBM đã được tích hợp khá nhiều các kênh về tin tức, về video,.. Indonesia nổi tiếng về du lịch và mua sắm, nên việc thử nghiệm 2 kênh BBM Shopping và BBM Travel trong tháng tới sẽ là bài test rất quan trọng. bbm-shopping-bbm-travel-1 Thông cáo báo chí:
Popularity of Games Confirms Strategy to Bring More Content, Services and Brands to BBM Games have arrived in BBM—and in a big way. We launched the first, Fruits Mania with BBM (for Android), at the beginning of the month in Indonesia, our biggest market. It was a huge hit, to the tune of 100,000 downloads in the first few days! It quickly became one of the top five games on Google Play. Two weeks later, we released Rogue Life with BBM, also in Indonesia. We saw a similarly enthusiastic response and we will be launching one game every two weeks until the end of the year. Both games offer single-player and multi-player options, so you can ace all the levels yourself, or invite your friends and family to join in the fun via BBM. Download the free-to-play games, Fruits Mania and Rogue Life, on Google Play. Chat, games and news drive mobile usage This is great confirmation of our ongoing strategy of bringing content and services to BBM. Studies show that people spend the bulk of their time on mobile doing three things: chatting, playing games, and reading news. So, we're bringing games, news, and other useful content to chat. The numbers we're seeing in terms of engagement with gaming on the BBM platform backs up the fact that we are spending more time on messaging apps—even more than we're spending on social media. In the news department, our own BBM Life news and video channel launched over the summer. The channel from Indonesian TV new program Liputan6.com(C002EC21B) brings regular updates to millions of subscribers. Next, we're gearing up to extend both games and news beyond Indonesia to our other markets globally. Brands can fill the marketing "gap" on mobile It's fairly common knowledge that when it comes to the internet, our activity and engagement is moving to mobile. Every year, we shop more on mobile. (Alibaba reported that 82% of its biggest-shopping-day Single's Day sales came from mobilethis year, up from 72% last year.) We bank more on mobile, book travel on mobile, use mobile GPS, pay with our phones… Our mobiles have become indispensable tools for so many different things. Studies show we're spending hours a day with our devices—and often two to three times as long as we think. What's more, recent research shows that more people share content via "dark media," (email and messaging apps), than on social media: 77% to 23%. Clearly, mobile messaging is the place to be. Yet marketers and brands have been slow to adopt in mainstream. There's currently a gap between the number of people and amount of activity on messaging apps and the marketers there to meet them. In BBM, we've been working with a few pioneering brands, but we're hoping more will see the writing on the wall, and want to catch up with consumers in messaging apps via their own content, games, stickers, videos and more. There are so many opportunities. With mobile penetration and usage rates in our biggest markets continuing to climb, those opportunities only get bigger. Coming soon: shopping and travel Speaking of opportunity, we're taking our own advice! We'll be launching two new services in Indonesia next month: BBM Shopping and BBM Travel. We'll let you know more shortly. For now, rest assured that we're hard at work to make BBM your favorite platform, and the center of your digital life.
BBM Shopping và BBM Travel đang được triển khai tại Indonesia và BBM sẽ được tiếp tục mở rộng các dịch vụ sang các vùng khác. BlackBerry đang gặp khó khăn trong việc phân phối các dịch vụ mới của BBM đến toàn bộ người dùng, bởi một số ứng dụng chỉ phù hợp với một khu vực cụ thể nào đó và chỉ trong một số trường hợp được sử dụng. Chính điều đó mà BlackBerry sẽ luôn đi hợp tác, kết hợp với nhiều nhà phát triển tại các khu vực trên thế giới để phân phối sản phẩm được tốt hơn.

Nguồn:Internet

Bình luận

Sản phẩm bán chạy

Danh mục